mandag 19. mai 2008

Rosa babykort

Da jeg startet å lage kort, var det nesten bare babykort... det hadde nok noe med at jeg hadde en liten baby selv. Men så har det blitt veldig lite babykort i det siste... det var på tide nå ja.





Har brukt Magnolias lille babyjente (husker ikke navnet nei) sammen med 100% elsket som jeg har fått av Cammomilla :) . Det bakerste mønsteret er stoff fra Panduro, og så er det Prima blomster med den minste retroblomsten og litt smykketilbehør inni, også fra Panduro. Heklet rundt en firkant denne gangen, og limte på et mønsterpapir etterpå. Tagen er fra Aud ..... har virkelig brukt den noen ganger nå :)

12 kommentarer:

Unni sa...

Ååååhhh så fint kort, og så mye flotte detaljer, likte heklekanten runt hovermotivet, lekkert:)
Unni

Hanne sa...

Så nydelig kort, Tove! Du får nå med så mange fine detaljer, og behagelige farger og i det hele tatt:)

Heading, ja... denne her lagde jeg på en strimmel Bazzill, 10 x 29,5 cm - så gikk den akkurat inn i scanneren (umulig å ta bilde av noe sånt). Deretter redigerte jeg det litt (beskjæring og fargejustering) og til slutt endret jeg piksler, så det ikke skulle bli så kornete. 250 x 740 ble denne - synes stempelbildet ble litt uklart, men ellers ble den ok. Ble dette til hjelp da tro?

Klemmer fra Hanne:)

Hanne sa...

Forresten... nå har jeg justert det enda litt mer, og satt det til 660 piksler bredt - det er den str blogger forminsker det til. Ble litt skarpere sånn. Prøving & feiling, dette her ;)

Silje sa...

Utrulig fint baby kort du har laga... og den firkanten va berre super..

Eg har prøvd meg på rundingen med heklekant rundt, men syns ikkje da blei nåke fint. Ka papir bruke du til det?

Silje

Lillemor sa...

Så gulligt flickkort! Gillar speciellt den där skötsel-stämpeln!
massor med fina detaljer att titta på, härligt!
Kram Lillemor

Turid Mari sa...

Sååå fint det va!! Fargan e jo absolutt mine, så detta va akkurat my kind of card ;)
Så fint med søm på kort!!!
Åjåj, idag ska vi på visning og æ e speent ;)

Ha en fin kveld!!
Klem fra Turid.

Betina sa...

Sikke er sødt kort. Jeg er helt vild med "100 % elsket" stemplet.

Laila sa...

Hei Tove :)
Søtt... smart å sette Tingla i en ramme med beina uttafor kanten,skikkelig fin måte å plassere motivet uten at det blir helt fullt med benker og stoler etc.
Flott med de blomstene også, masse detaljer på en ryddig og alldeles nydelig måte!
Ops, you did it again... :)

Stooor klem fra Laila
(som skal opp på hobbyrommet og gjøre ferdig kortet sitt...)

Hanne sa...

Hei igjen :)
Jeg bruker PaintShopPro Photox2, som er vanskelig å få tak i her til lands, men du kan beskjære og endre antall piksler i de fleste fotoprogrammene. Hvis du ikke får det til, kan jeg gjerne prøve å hjelpe deg asså, bare send en mail du :)

klemmer :)

Heidi sa...

Utrolig lekkert Tove. heldig den babyen som får dette! Masse lekre detaljer!

Klem fra Heidi

Maya sa...

Så mange nydelig kort du har laget siden jeg sist var innom deg!
Og dette nydelige baby-kortet var bare så utrolig herlig!!
Så mange flotte detaljer:)

Ha ei flott uke,
klem fra Maya

Torill sa...

Hei!
Dette kortet falt jege helt pladask for! - og tenk det, av alle disse nydelige kortene!!!
Du er bare så flink!!!
Kan jeg linke til deg, tror du?
Hei hopp!
Hilsen Torill