tirsdag 9. august 2011

LOVE og Tutorial...

Tok utgangspunkt i et journaling card "class schedule" for dette kortet. Har hatt slike kort liggende lenge, men ikke fått brukt dem, så nå måtte jeg bare prøve noe...Bokstavene L,V og E er printet ut og skjært med Silhouetten, mens O-en er byttet ut med pynten fra en lys-lykt som dessverre gikk i knas. Syns den virkelig gjorde seg her jeg da!Mønsterarkene er Magnolia og pom-pom kanten er Melissa Frances. Ellers så er det brukt Walnut Stain til å sverte kantene og symaskin på alle lag..

Tutorial på Mold-n-pour








Tenkte jeg skulle vise noe som jeg syns er veldig kjekt, nemlig å lage pynt med modelleire i silikonformer. Her er et nærbilde fra kortet på sommerfuglen som jeg har laget på den måten.


Jeg startet med denne, en sommerfugl som er laget til sløyfepynt...Kan bruke mye forskjellig til denne metoden, men jeg valgte en litt enkel og liten gjenstand her.Så tok jeg Mold´n pour i to like store deler av hvit og lilla masse, og knadde det sammen til det hvite ikke var synlig mere. Trenger ikke mer av den enn at de to klumpene tilsammen dekker gjenstanden du skal støpe etter.Så trykte jeg sommerfuglen ned i klumpen til den dybden du ser på bildet. Klemte massen godt inntil på sidene. Dette må skje ganske fort, for den starter å herde seg ganske fort.Etter ca 8-10 minutter tar jeg ut sommerfuglen, da er formen blitt til fast silikon, men er veldig myk og bøyelig. Se så flott avtrykk det blir!Jeg bruker denne leiren, som er fjærlett og helt kritthvit. Den lufttørker innen 24 timer, men på så små ting som denne går det fortere.Jeg trykker formen helt full, og tar vekk det som blir til overs, så figuren ikke blir så klumpete bak.Så er det bare å trykke ut sommerfugler i massevis! Sånn kan du sørge for alltid å ha en ekstra av favoritt-pynten din!Jeg har kjøpt Mold´n pour og leire hos Stoffimport og de kommer med god veiledning på pakken :)Har flere prøvd denne metoden? Hadde vært gøy å høre hva slags leire dere bruker, da jeg bare har prøvd denne her...



Tove


1 kommentar:

♥Gry sa...

Hei!
Nydelig kort!
Flott idè med den sommerfuglen- takk for at du deler!


klem